+ Svara på ämne
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Skilsmässa

Per Eriksson är inte uppkopplad Supermedlem Per Eriksson Nybörjare
    Reg.datum
    jun 2009

Standard

Den går över när du är redo för det, kan man säga. Det kan ta ett jävla tag, men en sak är säker och det är att den går över. Jag bestämde mig efter ett tag (1,5 år) att nu får det vara nog och då gick det över. Men jag kan inte svara för andra givetvis.

Jens Lind är inte uppkopplad Supermedlem Jens Lind Nybörjare
    Reg.datum
    jun 2009

Standard

Det känns ju betryggande :S Att det ska ta så lång tid....minst.

Jon
    Jon är inte uppkopplad Supermedlem Jon Nybörjare
    Reg.datum
    jun 2009

Standard

Jag är fan glad om det bara tar 1,5 år. Då har jag bara 1 år kvar innan jag kan bli glad igen. ingenting ju!

Per Eriksson är inte uppkopplad Supermedlem Per Eriksson Nybörjare
    Reg.datum
    jun 2009

Standard

Haha, ja....men som sagt kan jag inte svara för andra! Jag tror man måste nå botten för att knna börja ta sig upp! Hur djup botten man har det är individuellt och beror nog mycket på hur man är som person och om man gått igenom tuffa tider tidigare! Personligen så tror jag att botten är "grundare" för en person som haft ett liv utan bekymmer och djupare för den som gått igenom ett helvete, då blir man nog lite "tuffare" och det tar längre tid att nå botten. Men jag är inte psykolog, så jag vet inte!

Jon
    Reg.datum
    jun 2009

Standard

Djupt... Men ja. Så är det säkert. Låter logiskt.

Felicia är inte uppkopplad Supermedlem Felicia Nybörjare
    Reg.datum
    jun 2009

Standard

Jag tycker att ni killar är så himla kloka här! Önskar att m in man kunde reflektera som ni gör... Ska det verkligen till en skilsmässa för att få upp hans ögon?

Jens Lind är inte uppkopplad Supermedlem Jens Lind Nybörjare
    Reg.datum
    jun 2009

Standard

Får väl hoppas att det inte är den enda anledningen till att du vill skiljas

Jon
    Reg.datum
    jun 2009

Standard

Felicia: Ni måste ju snacka. Parterapi kanske?

Felicia är inte uppkopplad Supermedlem Felicia Nybörjare
    Reg.datum
    jun 2009

Standard

Ja, kanske parterapi skulle funka. Tveksam till om han skulle vilja det dock. Han tycker ju att allt är bra, vilket det på ett sätt är. Det är ju "jag som har problem".

Mi@
    Mi@ är inte uppkopplad Ny medlem Mi@ Nybörjare
    Reg.datum
    jul 2009

Standard

Felicia:
    precis så där hade jag och mitt ex det. Han hade inga problem, men det hade jag. I vårt fall var det jag som var alldeles för otydlig och undanflyende. Jag talade inte om när det var något som inträffade som fick mig att må dåligt. Jag "svalde" mycket i många år och till slut orkade jag inte längre. Jag ville att vi skulle gå i terapi. Det gjorde vi, men eftersom att det var jag som "hade problem" var min man med, men "deltog" inte.
    Mitt råd till dig: Prata med din man, berätta hur du mår, försök att sätta fingret på vad det är som får dig att må dåligt, osv. PRATA. Var envis! Du kämpar ju för er och kan han inte förstå det kanske en skilsmässa är det enda alternativet. Men jobba, jobba, prata, prata. Tvinga dig på. Det är ju inte bara för din skull.

+ Svara på ämne
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg