-
Skilsmässa
Någon annan som redan har gått igenom en skilsmässa och kan dela med sig av sina erfarenheter?
-
Jag går också igenom en skilsmässa för tillfället. Det är inte roligt. Men efter regn kommer solsken, som de brukar säga..
-
Jag har inte gått igenom någon skilsmässa, men har tidigare separerat och bara det har varit jobbigt. Är gift nu, med en dotter, och funderar ofta på #skiljas eller inte skiljas". När det liksom är befogat och inte. Med barn i bilden blir det en annan dimension av moraliska betänkligheter.
-
Jag har en mycket svår och mörk skilsmässa bakom mig. Min man var mycket destruktiv, både mot mig och sig själv, och jag blev i viss mån indragen i beteendet så till vida att jag lät honom hållas för ofta. När jag väl bestämde mig för att skiljas fruktade jag för mitt liv under lång tid. Men som Jenny säger, det är värt det. Efter regn kommer solsken. Som tur var hade vi inga barn ihop.
-
Kan säkert vara bra i fall som Lyckas. Men min skilsmässa var enligt mig ett misstag. Spec om barn finns i bilden ska man kämpa tills det verkligen inte går längre. Annars blir d bara till d sämre.
-
Sa du ar skild men har angrat dig?
-
Jo, har du pratat med din exfru om hur du känner? Du verkar ha ångrat dig ang. skilsmässan. Vad är det du ångrar då? Din exfru kanske känner samma sak, att det var ett förhastat beslut.
-
det var min fru som ville skiljas, hon fick det att låta som det bästa. men nu känns det som att jag lever ett halvt liv, med barnen varannan vecka. Jag vill helst av allt återförenas, men hon vill inte. känns riktigt hopplöst.
-
Jag förstår exakt vad du känner....men det som alla i den här situationen ska veta är att ingen är ensam.
-
När går den känslan över?
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
Forumets regler