-
fastlåst
behöver lite stöd och råd om min situation. Gift, vuxna barn, vill skiljas, känner att nu vill jag leva ensam, ha lugn och ro. Problemet är att min man vägrar, vi bor i villa som står på mej, han har bott i en stuga vi har ett år ungefär, men har nu flyttat tillbaka hit mot min vilja, jag har inte den fysiska styrkan att kasta ut honom, om jag flyttar så har jag kostnader både för hus och lägenhet, vilket jag inte har råd med.
Han är ofta hotfull, jag ska få ett helvete om jag genomför skilsmässa, våld i form av knuffar, håller fast mej, pressar mej också till sex med hot och trakasserier. Också emellanåt hjälpsam här hemma, säjer att han vill bara att vi ska få det bra ihop, att han älskar mej, men efter allt som varit och är så är det bara tomma ord för mej, jag har inga som helst känslor kvar, känner bara en enorm trötthet och vet inte hur jag ska komma vidare. Är rädd för vad han kan göra om jag ändå ger mej iväg.
Har någon ett gott råd, så tar jag tacksamt emot det.
-
Va(!)?
Jag är man. Hota mig till sex av en kvinna, speciellt min fru, låter extremt sjukt. Knuffar osv...What..! Du behöver inte ha det så.
Du kan skilja dig även om han inte vill. Du borde ringa en advokat eller jurist. Ring en i närheten av var du bor så att juristen kan företräda dig i tingsrätten. För det låter som att din skilsmässa kan bli rena kriget.
Ring polisen om du känner dig rädd. Eller du kanske borde ringa dom ändå.
-
Ja, här är det definitivt dags att kontakta en advokat. Du kan få hjälp att komma loss och finna ro. Var stark!
-
Ja, du behöver komma ifrån den mannen tror jag. Sök hjälp om du inte kan själv!
-
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
Forumets regler