-
Ska jag berätta sanningen för min son?(!)
Ni som hänger på forumet har kanske läst att jag varit otrogen mot min fru. Hon har i alla fall fått reda på att jag varit otrogen nu. Säger hon. Hon har också sagt till vår son att vi ska skiljas. Han är 13 år.
Ska jag berätta sanningen för honom, att vår skilsmässa beror på min otrohet? Jag är rädd att han kommer hata mig för det.. Mamman har inte sagt något till honom. Tror jag. Säger jag inget kanske han börjar skylla på sin mamma istället. Vilket jag inte heller vill. Eller han kanske inte skyller på någon alls? Bryr barnen sig om sådant.
Vad hade ni gjort?
Jag vet att det är mitt fel så spara mig gärna moralpredikningar.
-
Nej jag hade nog valt att inte förklara allt för mina barn. Det räcker med att förklara för dem att kärleken mellan dig och din partner har tagit slut, men att kärleken till honom aldrig kan ta slut på samma sätt. Förklara också att skälet till er skilsmässa inte ligger hos honom och skulle han vara mogen nog att ställa följdfrågor, svara så ärligt du kan, men att belasta barnen med ens sexliv och snedsteg tycker jag är onödigt.
-
Ja, det låter nog bäst. Tack.
-
Mycket moget svar Spike. Toppen!
-
Svårt... Om han insisterar på att veta så kanske du bör berätta, vi är mänskliga, erkänn att det var ett misstag och fult och allt det där, men att du tar ansvar för vad du har gjort och kanske också berättar varför du gjorde det. Om han verkar cool och inte tjatar om att veta så är det nog bättre att hålla tyst. Det beror ju också på hur mogen han är. Svåra grejer...
-
Nja, jag tror inte att något gått kan komma ur att han berättar om sitt sexliv för sin son. Kanske i framtiden, men inte nu.
-
Nej! Sånt ska barnen inte behöva veta!
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
Forumets regler