jag känner skuld mot mina barn att jag svikit dem från en trygg barndom. Ryckt upp dem från sin trygghet för att jag inte orkade längre. Jag känner även en saknad så stor att det känns som mitt hjärta brister. Varje dag de bor hos mig mår jag bra. men när de inte är här mår jag urdåligt. Försöker hitta på saker hela tiden och hålla mig aktiv. Är nästan aldrig hemma. Har nyss flyttat från min trygga tillvaro till det okända. I vårt fall var det min man som först sa att han ville skiljas. Men vi försökte ett tag till. Tills en dag då jag föll och fick lite tid att tänka. Sen var det jag som ville skiljas. Det kändes som om min man hade förvandlats till en sur främling som satt framför mig på morgnarna. Han var aldrig närvarande. Till slut så kände jag mig helt osynlig och instängd i vårt hus. Det känns bara så hemskt för det känns som om barnen får ta den värsta biten. De ska flytta mellan oss och ställa om. Det måste kännas knepigt för dem. Min äldsta son mår dåligt det märks. Han stänger ilskan inom sig. Sen har han kort stubin. Han är 10år. Min yngsta son är sju i övermorgon. Han är ganska förstående och tar det med ro. Det är precis som han mår bättre nu när vi skilt oss. Jag har pratat med dem berättat att det bara är jag och deras pappa som skiljer oss. Att vi fortfarande är vänner men inte kan leva ihop. Att jag inte skiljer mig från barnen utan att vi altid är deras föräldrar.
Men ändå känns det som man skit sig från sina barn på deltid. Tidigare var de alltid runt mig någonstans i närheten. Nu kan det gå en hel vecka innan jag träffar dem. För att det inte ska bli så många dagar som vi inte träffas så ska vi dela dagarna två dar var i veckan och varannan helg. Är det nån som har nåt tips för hur man ska göra utan att det blir för rörigt för barnen?

LinkBack URL
About LinkBacks
Svara med citat