+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: ska skilja mig?

stjärna är inte uppkopplad Ny medlem stjärna Nybörjare
    Reg.datum
    aug 2010

Standard ska skilja mig?

hur tänker man kring beslutet. har allt man kan önska sig och boom efter 13 år var min man otrogen som en blixt från en klar himmel. Jag fick veta det två månader senare då tjejen blev gravid annars hade han aldrig berättat. Han blev deprimerad och fick potensproblem. Jag stöttade honom i detta och sedan när han mådde bättre så började vi prata. Han säger att han älskar mig men att han inte är lika attraherad av mig som förr., att vi är för mycket svensson. Vi klättrar, han kör cross, vindsurfar, tränar och resten tar jag hand om..Han vill nu att vi flyttar isär för att göra vårt äktenskap mer spännande igen. vi har en dotter på 9 år. Han vill inte längre leka familj men det vill jag och känner mig så förvirrad. har nu begärt skilsmässa men känner mig ändå osäker.

Mollie är inte uppkopplad Ny medlem Mollie Nybörjare
    Reg.datum
    aug 2010

Standard Sv: ska skilja mig?

Hej!
    Det låter som en jättesvår situation för dig/er. Vad vill din make egentligen? ¨Flytta isär för att göra det mer spännande¨. Vill han att ni ska vara särbo ett tag för att testa? Vad vill du? Ett gemensamt beslut om att ansöka om skilsmässa?
    Min erfarenhet är att för att ¨klara en skilsmässa¨ dvs kunna genomföra den till fullo så måste man vara alldeles säker på att man gjort allt innan för att försöka få det att fungera. Att ha styrkan, speciellt när man har barn, och stå fast vid sitt beslut och veta att den här vägen är bäst även fast den är så hård och jobbig just nu. Finns det tvivel så är det värt att söka alla medel av hjälp tex terapi. Ge inte upp om det finns en chans att ni kan finna en väg tillbaka. Vad jag tycker du kan begära av din make är fullständig ärlighet gällande hans känslor och förhoppningar om ert fortsatta gemensamma liv. OM han känner att han inte vill längre så måste han stå för det beslutet. Det är att visa dig och er familj respekt. Om han och du däremot är osäkra så önskar jag att ni kan klara av att hitta en balans i ert gemensamma liv som ni båda är nöjda med.
    Mollie

lillamys avatar
    lillamy är inte uppkopplad Supermedlem lillamy Nybörjare
    Reg.datum
    feb 2010

Standard Sv: ska skilja mig?

Citat Ursprungligen postat av Per Lundgren Visa inlägg
    Testa familjeterapi tycker jag. Oavsett om det leder till att ert äktenskap utvecklas vidare eller om det blir skilsmässa så kan terapin vara en värdefull hjälp på vägen mot det bästa beslutet.
    Klokt skrivet.

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg