Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 6 år. Mina föräldrar och min sambos föräldrar känner varandra mycket väl vid det här laget och har umgåtts mycket. Mina föräldrar har följts i 33 år och min sambos föräldrar i 30 år.
Nu i Aug släppte min pappa och min svärmor en bomb för oss andra. De berättade först ensamt för min sambo att de skulle gå ifrån sina respektive och att de blivit kära i varandra. De berättade att de har hållit på i över ett års tid. Min sambo blev chockad och sa att de måste berätta det för oss andra. De ville att erik skulle hålla tyst i en vecka så att min svärfar skulle hinna komma hem från jobbet (jobbar borta). Erik sa till dem att han inte kan hålla tyst i en hel vecka. Att han inte klarar av att åka hem till mig och titta mig i ögonen som att inget hade hänt. Erik fick veta detta efter lunch. Han ringde till dem båda hela dagen och tjatade att de skulle åka hem och ringa till sina barn och att pappa skulle berätta för sin fru. På kvällen ringer min pappa och berättar om det. Jag hamnade i chock sen kom erik hem så vi letade upp mamma som han hade berättat det för. Hon hade tagit bilen och var ute och körde hysterisk. Min svärmor hade inte berättat för sin man och barn utan då jag fick veta ringde jag direkt till min svärfar och berättade. Jag ringde även till min bror som inte fått veta nåt. Vi alla hamnade i otrolig chock. De första dagarna sovde min mamma över hos oss på vår soffa innan hon fick tag i en lägenhet. Vi samlade alla inblandade i båda familjerna (utom pappa och svärmor) och pratade, vi pratade och ältade allt i flera dagar... veckor.
När det hade gått ca en vecka och vi bara hade hunnit packa lite av mammas kläder ringde min pappa henna och frågade varför det tog sån tid för henne att flytta ut, att vi skulle skynda oss för att min svärmor håller på flytta in och de kommer med en massa flyttlass. Vi fortsatte att packa flera dagar. Det är alltså 33 år som ska packas ner i lådor och flyttas iväg. Pappa ville att det skulle ta en dag för oss. Pappa ringde hela tiden till mamma och var jävlig, han skulle komma och ta bilen i från henne, hon hade ingen rätt att ha den då den står på han osv. När vi glömde en dag att stänga porten i garaget och han kom hem och såg det ringde han till mamma och frågade om vi skulle ställa till med nåt helvete med huset. Jag blev vansinnig och messade honom att de skulle ta och lugna ner sig. Att de båda var döda för mig och att om de ställde till med något mer och svek någon mer i min närhet mer så skulle jag döda dem. Då gick runt på orten och berättade att jag hade dödshotat dom. Pappa insåg inte att det var hans upprörda dotter som sa det. En sviken, sårad dotter som är helt uppriven. Istället så går de runt och sprider osanna rykten om att det är vi som är jävliga med dom och att vi har varit elaka mot dom. De gör allt för att såra oss bara mer och mer. Pappa visste att han inte får något stöd av mig efter det här och även inte av min bror och då slog pappa om direkt och blev elak med även oss barn. Han är så elak, hela tiden vill han göra allt svårare för oss. Pappa och svärmor är totalt iskalla och är så elaka mot oss alla. De fäller inte en tår och inser inte vad de ställt till med utan de är bara helt neutrala och är elaka mot oss istället. Andra veckan efter att de hade berättat fortsatte vi att packa ännu mer och köra flyttlass med mammas gåvor osv. Då hotade han henna att hon hade varit och stulit verktyg från garaget. När vi barn höll på packa våra saker från huset så stod han bara vid dörren och hånflinade mot oss och sa att han skulle ha tillbaka nycklarna så att vi inte kan ta oss in i huset. Han gick runt med händerna i byxfickorna och hånflinade och berättade att vi kommer att höra i från han, och hans advokat. Jag, min bror och mamma har blivit utkastade från vårt hus och när vi ska packa och flytta ut flinar han bara åt oss. Han sträckte fram handen och skulle ta min bror i handen och tacka för de här 26 åren som de haft tillsammans, min bror är 26 år. Han är totalt iskall. När jag träffade pappa när vi packade så sa jag åt honom, frågade honom om han vet vad han håller på med, omhan fattar vad han har gjort, att han aldrig mer kommer se sina barn och att ingen vill ha något mer med någon av dom att göra..han bara står där och hånler utan att säga nåt. Inte en min annars och ingenting bara iskall och stöter bort oss alla.
Han tog till slut bilen av mamma, han tyckte att hon kunde gå med sina kartonger när hon flyttar. Hon fick inte gå in i huset, då slet han tag i hennes jacka så att den revs sönder och glasögonen flög iväg. Han är helt förbytt, han är en helt annan människa.Det känns otäckt att man trodde att man kände honom men efter det här så vet jag inte alls vem han är. Folk på orten frågar vad han håller på med och han rycker bara på axlarna och frågar "vadå? nej jag gör inget, vi har hållt på att skiljas länge". Vilket är bara struntprat. Allt kom som en chock för oss alla. På tal om min sambos famlj som också är helt förstörda. Men svärmor är då inte elak med sin familj som min pappa är.
Min mamma och pappa har hållt på att renovera ett gammalt stort hus i över tio år. De har nu bott där i 7 år, de hade så många drömmar om vad de skulle göra och min mamma har lagt ner eld och själ i detta hus. Hon trivdes så bra i detta hus. Men eftersom min farfar har sett till att huset och hela hemmanet skulle vara min pappas enskilda egendom så är det det, min mamma hade inget att säga till om. Alla drömmar och allt gick i kras så snabbt när vi fick veta detta. Vi har dessutom fått veta i efterhand av dem båda att de har varit med varandra (varit otrogen) flera gånger när vi alla har varit tillsammans, på fester, i fjällstugan osv.
Ska berätta om en middag vi hade alla tillsamman min familj + min sambos familj.
Vi var hemma hos mamma och pappa i deras hus ute i en by. Vi åt god middag och hade jätte trevligt. Spelade kubb och kastade dart. På kvällen så badade vi badtunna ute och bastade. Vi drack och hade trevligt. Vi alla gick och la oss utom pappa, mamma och svärmor. När pappa försvann upp på övervåningen till bastun så skulle svärmor gå och kolla efter honom. Efter några minuter kom hon tillbaka och berättade att pappa hade somnat upp på soffan. Efter några sekunder sa hon att hon var trött, hon kramade om mamma och tackade för en trevlig kväll och hoppas på flera tillfällen, sen gick hon upp och la sig i gästrummet som finns på överåningen. Efter en stund skulle mamma gå upp i tankarna att pappa hade somnat på soffan och skulle bre över hon en filt. Det finns ingen pappa på soffan men det finns en låst bastudörr. Mamma fick onda tankar men gick och la sig. Morgonen efter när jag åt frukost ensam uppstigen kom svärmor och svärfar ner från gästrummet, svärmor kom fram och log, kramade om mig och sa hejdå sen åkte de hem. Jag frågade när de hade lagt sig och han svarade att de hade haft bastutävling till halv nio på morgonen. När mamma hade vaknat och lite senare så sa hon till mig att dörren var låst och att de troligen hade låst in sig i bastun. Jag förträngde totalt och sa till henne att det inte var nåt att tänka på. Inte var ju det något, glöm det. Mamma skulle i alla fall fråga pappa senare.
Den här festen var på lördag och på måndag berättade de om alltihopa.
I Maj när mamma hade sitt stor 50 års kalas så hade de också varit otrogna berättade de senare, och att de har hållt på i över ett års tid. De har alltså lekt med oss alla, och planerat in tillfällen som fester osv för att få träffas och vara med varandra. Vi alla känner oss så svikna och bedragna så det finns inte. Allt är så befängt och invecklat så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Våra familjer är så fruktansvärt söndertrasiga och de gör det bara värre för oss genom att hela tiden vara elak och vilja jävlas med oss hela tiden.
Min mamma är nu helt förstörd. Nu har det gått ca en månad. Hon har fått en lägenhet och inrett den med sina gåvomöbler. Hon säger själv nu att fram till nu så har hon gått på rent hat och att det gått bra men att det är nu det börjar bli jobbigt. Hon är helt sjukskriven. Hon sitter uppe hela nätterna ibland och bara gråter. Hon har mycket vänner hon pratar med vilket är skönt att veta. Alla ställer upp på henne nu. Hon har anlitat en bra advokat och en bodelningsförrättare.
Pappa är så jävlig med henne nu. Sen har han börjat gömma undan saker. Folk kommer och berättar för oss att de har sett gömda saker i skogen. Jag var och gick i skogen omkring huset och hittade lite saker där bla en stor traktor som han har försökt gömma under en grön pressening. Han är nu kapabel att göra precis vad som helst för att inte mamma ska kunna få nåt. Ingen har berättat för han att mamma har en advokat och att hon har anlitat en bodelningsförrättare, men han kanske anar något. Sen vi lämnade igen nyckeln till huset så har vi inte hört något av dom båda två. Jag var och tog upp mina morötter från grönsakslandet där för någon dag sedan och några timmar senare så ringde han och pratade in ett meddelande på min mobil att jag skulle komma och städa upp efter mig. Han är så himla elak. Han är dum och elak med alla. Men jag längtar bara nu till skilsmässan är genomgådd och bodelningen har gjorts så man verkligen kan gå vidare utan de två.
Min svärmor och pappa är döda för mig. Jag vill aldrig mer se någon av dem och hoppas innerligt att ingen av mina familjemedlemmar vill se dem.
Ibland känns allt så hopplöst, som att det aldrig kommer att kännas bra, man är så fruktansvärt söndertrasig, lurad och bedragen.
Att det har lekt med oss i över ett år, bara flyttat runt oss som spelpjäser dit de har velat ha oss ungefär... nej jag fattar ingenting, hur kan man göra så här mot sin familj??????
Det finns så mycket mycket mer som jag kan skriva av mig som de har gjort och sårat oss i detta sammanhang men den listan skulle bli så lång.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svara med citat