+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hur har alla råd att skilja sig?

nollett är inte uppkopplad Ny medlem nollett Nybörjare
    Reg.datum
    aug 2010

Standard Hur har alla råd att skilja sig?

Hej

Min fru tjänar mer än mig, vi bor just nu i radhus i dyr kommun nära stockholm. Vår kärlek har tagit slut och inget är roligt just nu. Vi har två killar, 2 och 5 år som är fantastiska. Min fru vill inte skilja sig, men jag vill.

Just nu har jag utmätning av lönen, men av med det om ett år. Men hur går man från bil, hus, resor, hobbies till bara en lön, bostad som räcker för mig och killarna, bil etc... Jag förstår inte hur man ska få det att gå ihop. Hur gör alla?

öken är inte uppkopplad Medlem öken Nybörjare
    Reg.datum
    nov 2009

Standard Sv: Hur har alla råd att skilja sig?

Det funkar nog - trångt kommer det att vara, men det går att leva. Och sen beror detpå om barnen ska bo hos dig 50% eller varannan helg. Min man (förhoppningsvis snart föredetta) har barn sen tidigare som hälsade på varannan helg och lov, men vi klarade (på ören) att få ihop ekonomin som byggdes då på bara en inte så stor inkomst. Resor och sånt får du bara glömma - det funkar inte. Men det är väl ditt eget val.

nollett är inte uppkopplad Ny medlem nollett Nybörjare
    Reg.datum
    aug 2010

Ja, menar ju inte att jag vill fortsätta resa utomlands varje sommar och ha dyra hobbies... bara undrar hur alla får det att gå ihop.

Min förhoppning är att ha barnen minst 50%.

Citat Ursprungligen postat av öken Visa inlägg
    Det funkar nog - trångt kommer det att vara, men det går att leva. Och sen beror detpå om barnen ska bo hos dig 50% eller varannan helg. Min man (förhoppningsvis snart föredetta) har barn sen tidigare som hälsade på varannan helg och lov, men vi klarade (på ören) att få ihop ekonomin som byggdes då på bara en inte så stor inkomst. Resor och sånt får du bara glömma - det funkar inte. Men det är väl ditt eget val.

öken är inte uppkopplad Medlem öken Nybörjare
    Reg.datum
    nov 2009

Jag kan ge dig enkelt tips. Gjorde det själv under 2 årstid. Det funkar, men är väldigt jobbigt.
    Gör en lista av dina inkomster efter skatt (det kan vara lön, bostadsbidrag, osv)
    Sedan skriver du först alla fasta utgifter som kommer i samma belopp varje månad (glöm inte reservera kostnader för måt och hygienartiklar). Efter det skriver du alla rörliga utgifter: de som kommer kvartalsvis eller årsvis.
    Räkna ihop alla utgifter och se vad du har över. Försök alltid förse dig med kategoriet "övrigt": ditt hör kostnaden för kläder, alla små extra som kan oväntat dyka upp.
    Får du en stor räkning, försök att dela upp betallningen under viss tid, beroende på hur ekonomin ser ut.
    Slutligen, det du har över är ren bonus. Min erfarenhet säger att det är klokt att räkna, så att det blir över, för det alltid kan hända saker du inte tänkte på.
    Hoppas det hjälper. Mig hjälpte det att klara hela familjen (2 vuxna och 4 barn som kom periodvis) med ett ganska lågt inkomst och då hade vi massa utgifter till utbetalning av skulder som min man han skapa mellan två äktenskapen.

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg