+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Behöver råd

Isolde är inte uppkopplad Ny medlem Isolde Nybörjare
    Reg.datum
    okt 2009

Standard Behöver råd

Man man sen drygt 20 år berättade för 4 dagar sen att han ville skiljas och han hade bokat en mäklare till dagen efter. Det kom som en chock även om vi haft det jobbigt under flera år. Vi har nyss avslutat vissa renoveringar på huset, som vi planerade tillsammans för bara några veckor sen. Varför sa han inget då?? Han hävdar att det inte finns någon ny med i bilden men jag tror inte på det. Har länge haft en obehaglig känsla av att han har något bakom min rygg, ni vet jobba över, träffa kompisarna, mycket "pyssel" med mobilen och datorn (båda med lösenord). Har har inte vart närvarande i familjelivet på sista tiden. Han hävdar att orsaken till att han bestämt sig för att skiljas NU är att jag är svartsjuk. Jag har genom åren stått ut med både fysisk och psykisk misshandel från hans sida men det är ingenting i jämförelse hur svårt han har haft det med min svartsjuka! Jag borde väl egentligen välkomna en skilsmässa men är förkrossad, gråter, har ångest, har bönat och bett honom att avvakta lite, att ge mej en chans till men nej! Barnen är förtvivlade och till dom säger han att det är jag som också vill skiljas nu, dom vill inte flytta från vårt hus mm. En av döttrarna har också haft det jobbigt redan innan och mått psykiskt dåligt och hon säger att hon vill dö om hon måste flytta. Jag har ingen möjlighet att behålla huset själv. Det jag skulle fråga om (detta blev långt) är om jag kan kräva av honom att han flyttar ut NU, han har kompisar och släkt han kan bo hos? Jag står inte ut med att bo ihop med honom under kanske 3 månader innan allt ordnat sig med husförsäljning. Han är överdrivet snäll mot mej och barnen nu, talar om vilken fin person jag är, att jag kommer att ha lätt att träffa andra män OCH så säger han att kanske kan han börja älska mej igen när vi bor isär och ev kanske vi flyttar ihop igen! Det kan han ju glömma! Min fråga kan jag kräva av honom att han drar ochlämnar mej och barnen ifred?

Jag
    Jag är inte uppkopplad Banned Jag Nybörjare
    Reg.datum
    jul 2009

Standard

Jag förstår att det är jobbigt.

En skilsmässa verkar inte helt katastrofal i ert fall. När jag läser texten känns det som att ni hade tagit självmord båda två om ni fortsatt vara tillsammans. Du har två barn och ett bra liv. Låt inte skilsmässan spinna omkring i huvudet. Släpp det bara. Glöm det.

Det är en myt att det ska vara så svårt att gå igenom en skilsmässa.

Jag
    Jag är inte uppkopplad Banned Jag Nybörjare
    Reg.datum
    jul 2009

Standard

Ps. har tyvärr ingen aning om du kan kasta ut honom på gatan.

kråkan är inte uppkopplad Medlem kråkan Nybörjare
    Reg.datum
    sep 2009

Standard

ja du, har varit där för 4 månader sen. Min man hade träffat en annan bakom min rygg i ett halv år och ändå kom det som en bomb för mig. Han vill skiljas. 25 år tillsammans o 3 barn Jag bönade och bad och semestern firade vi tillsammans men tyvärr hans känslor va slut för mig. Han flyttade först för 1,5 månader sen och om jag får ge något råd så skall man nog flytta genast. Har aldrig varit med om så tung sommar då han bodde hemma och med sin nya..huh. En skilsmässa är det samma som helvete, må nu "jag" tycka hur som helst..

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg