Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Helt ensam och behöver råd

öken är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    nov 2009

Standard Helt ensam och behöver råd

Hej alla somläser detta!
    Jag känner mig så ensam i mina problem och har ingen att prata med. För en vecka sen bestämde jag mig att jag ska skilljas. Jag orkar helt enkelt att leva ihop med min man. Vi är gifta i 5 år och har en 3-årig flicka. Han har 4 till sen tidigare som kommer till oss var annan helg. Det hände mycket under dessa år och nu är jag less på honom och hans barn.
    Jag har ingenstans att gå: själv är jag utlänning och har ingen familj här, så jag måste söka bostad. Vi har ingenting att dela på: inget hus eller annan egendom. Det största problemet är hur kan jag göra så att det ska bli så lindrigt för min flicka som möjligt. Igår när jag kom hem från jobbet så såg jag att han köpte alcoholl, stängde sig i ett rum och söp hela kvällen. Hur kan man förklara sånt till barnet? Hon ser vill allt och förstår en del, trotts inte allt. Själv mår jag nästan illa när jag ser det.
    Jag känner mig osäker. Vad om jag gör misstag? Vet bara att om inte för barnet, skulle jag lämna honom för länge sen.
    Måste jag försöka att fortsätta leva med honom för barnets skull? Vi hade väldigt bra kommunikation förut, förstogvarandra utan att behöva prata, men nu käns det att han brände allt. Han systematiskt försöker att få mig känna ansvar för hans barn, men de är väl inte mina och har levande föräldrar! Varför ska jag bära ansvar för dem? Varför ska jag tänka på deras födelsedagspresenter och julklappar? och varför ska jag betala deras aktiviteter? Hans ex försöker hela tiden lägga mer och mer kostnader för barnenn´s aktiviteter på honom, men han tjänner väl inte tillräkligt för att betala det! Och eftersåm vi har gemensam ekonomi, så hamnar dessa kostnader på mig.
    Varför måste jag hålla tillbaka varje gång jag vill ge ngt till mitt barn och tänka att kanske de andra kommer att vara avansjuka? Varför måste jag hela tiden känna skuld för att mitt barn får ngt, som andra inte fick? De får väll massa faker från sin mor som inte mitt barn får!
    Hjälp mig snälla med råd eller kommentar! Allt ni säger är värdefullt och tas emot med stort taksamhet.

fjäril är inte uppkopplad Supermedlem
    Reg.datum
    aug 2009

Standard

Låter som om du har en mycket komplicerad situation.
    Men jag tror att du skulle må bra av att vända dig till kommunen för rådgivning.
    Det är aldrig bra om ett barn växer upp i familjer med mycket alcohol. Särskilt inte om det påverkar ditt barn negativt.
    Jag tror att det finns hjälp att få typ jurister och andra personer som kan stötta dig så du får klarhet vilka rättigheter du har i din situation.

Vi anlitade en jurist som hjälpte oss med de juridiska bitarna när vi skilde oss.

Det är bara du som kan känna efter vad som är rätt för dig och barnet. Men jag tror på att man ska lyssna på sig själv.

Lycka till med din skilsmässa.

öken är inte uppkopplad Medlem
    Reg.datum
    nov 2009

Standard

Tack för svaret. Det är väl inte så att han dricker för mycket i allmenhet, men just i fredas detvar värkligen fullt gjort. Vi har redan kontaktad familjerådgivningen och väntar på vår tid. Hoppas verkligen att de hjelper att lösa knuten, för själv har jag svårt att förklara vad exakt är fel: allt är bara en enda röra.

fjäril är inte uppkopplad Supermedlem
    Reg.datum
    aug 2009

Standard

Jag vet att allt är rörigt och man kan inte tänka riktigt klart.
    Det är en extremt tuff period att gå igenom speciellt första tiden.
    Men det kan också vara en lättnad. När man väl bestämt sig.
    Men det gör inte saken lättare det är så mycket praktiskt som ska lösas och sen är det den värsta ensamheten som är väldigt jobbig.
    Jag var igång hela tiden för att jag inte orkade stanna upp och tänka efter därmed blev inte alla beslut så bra men nu har det ordnat sig.
    Men det är fortfarande tufft. Mina känslor pendlar från lättnad till ilska och ledsen till glad. Det är svårt att beskriva men jag tror att alla upplever en skilsmässa olika beroende på vilken situation man är i.
    Jag tror att det är viktigt med en aktivitet som du tycker om om det är att sy, motionera, eller promenader eller att dansa så tror jag att det är viktigt att du hittar nåt som passar dig.
    Lycka till.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Bebek Giyim Bebek Kiyafetleri sac ekimi Burun Estetigi meme buyutme goz kapagi estetigi goz kapagi estetigi meme kucultme Lazer Lipoliz Karin Germe burun estetigi Kamera Sistemleri yuz germe burun estetigi meme estetigi somine burun estetigi Kamera Sistemleri prekast Jenerator Su Kabagi Su Kabagi Lambalari