-
Ekonomiska problem?
Hej,
Så, ska skilja mig inom väldigt snar framtid hoppas jag, problemet är som följer:
Jag har lagt in alldeles för mycket pengar i detta förhållandet, jag vet inte om jag kan få tillbaka något av dem. Jag har inga kvitton eller liknande på de precisa pengarna, då det var mest för att kunna överleva.
Vi har sedan även lånat pengar av min far, sammanlagt 10 000 kr. Detta måste betalas tillbaka och då vill jag såklart att xmannen ska betala hälften, vilket han har gått med på.
Xmannen har även tillgång till vårt gemensamma konto, vilket jag itnehar tillgång till just nu, och har där levt för mina två senaste löner, vilka han har gått med på att betala tillbaka.
Nu till problemet, kan man lösa detta i en bodelning eller ska man göra ett separat avtal om pengarna, och vad är detta för avtal?
Ett annat problem, vi gifte oss i Sverige (feb 2010) men flyttade direkt till England. Jag kan fortfarande skilja mig här i Sverige? Kan man även få en skiljsmässa på engelska?
Många frågor, men jag antar att detta är en bra plats att börja på, jag har kontaktat jurister om råd, men ingen har svarat än.
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
Forumets regler