Jag är den som ska lämnas. Vi har varit tillsammans i 15 år och gifta i fem. Under det gångna året har vi haft problem. Bråk som inte lett någonvart. Jag har varit deppig pga min jobbsituation. Hemma tillsammans med hustruns två barn (snart vuxna) och vårat gemensamma (elva) så har jag insett att jag inte varit en bra man under denna tid. Tjurig och grinig. Nu för tre veckor sedan sa hon att hon vill skiljas. Hela min vardag har rämnat. Jag gråter och känner stor skuld för det som hänt och en sorg över det som inte kommer ske. -Att bli gamla tillsammans. Jag älskar min son och fru otroligt mycket. Hon är obeveklig. Jag försökte få henne att vilja försöka en gång till. Jag går på samtal en gång i veckan.
Självklart vill jag att vi ska bli tillsammans igen, även efter vi varit isär ett tag. Fantasi? Har någon där ute liknade erfarenhet av en sådan här situation som kan berätta om sina upplevelser. Jag åker hiss i hopp och förtvivlan. Vi har ett bra förhållningssätt hemma inför min flytt. Jag vill inte bli en bitter gammal man. Thomas Do

LinkBack URL
About LinkBacks
Svara med citat