-
Behov av hjälp och stöttning
Hej. Jag skulle vilja ha lite hjälp och råd ang. exet som gör mig galen snart. Vi separerade för snart 2 år sedan efter flera år tillsammans. Han var under våra år tillsammans otrogen ett flertal gånger så detta ledde tillslut att vi gick isär. Jag flyttade till en lägenhet i vår hemkommun i värmland medans han flyttade till sin älskarinna i skåne. Vi var överens om delad vårdnad, han skulle komma upp till värmland varannan helg för att ha barnen. Frid och fröjd så långt. Men redan innan allt var klart med seperationen började jag märka att han endast trodde att han hade ett barn inte två som sanningen är. Detta har märkts tydligt särskilt under sista året på vår son som känner sig helt värdelös i sin pappas ögon. För att bara nämna en sak så fick vår dotter en julklapp medans sonen inte fick någon då han redan hade så mycket prylar... Nu börjar sonen att ta ut detta i skolan och även hemma och jag vet inte hur jag ska hantera detta. BUP är inblandade, skolpsykologen mm men ingen verkar tro att det är som det är för varje gång de pratar med barnets far så talar han bara om att de har så bra relation och han lovar sonen en massa saker som han sedan grusar i sista sekund. Så hjälp hur ska jag gå vidare? hur orkar man? Jag försöker vara stöttande men båda barnen känner på sig att deras pappa vänder och vrider allt till sin egen fördel. När tom vår dotter på 4 år säger; - Mamma man ska inte tro allt pappa säger för han bara säger så för att det ska låta bra... Ja vad svarar man på det?
Exet har tom i skolan fått igenom att det är jag som behöver stöttning och hjälp för att jag inte klarar av barnen utan snarare hindrar honom att ha dem, men jag vet inte hur mycket mer sammarbetsvillig man kan bli. Han får ju trotts allt ha barnen på alla lov, de helger han själv väljer, jag kör halva vägen för att barnen ska få träffa sin pappa dvs 60 mil fram och tillbaka mm.
Snälla är det någon som är i liknande situation som kan ge tips om hur man ska göra för varken mina barn eller jag mår speciellt bra just nu. Eller vart man kan vända sig för detta är inte en hållbar situation längre.
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
Forumets regler