-
Vad skall jag göra?
Jag har mycket svårt att ta mitt beslut,jag vill skilja mig,jag orkar inte längre,jag älskar inte min man,jag slutade att älska honom för 8 år sedan,vi har två barn,15 och 13 år gamla,jag är feg,jag vill inte såra mina barn,jag har pratat med honom om skilsmässan,jag har sagt till honom att jag inte älskar honom,när jag säger det blir han ledsen,jag tycker synd om honom,bara det,men jag älskar inte honom,vi pratar inte med varann mycket,han är en bra far och tar verkligen sitt ansvar,sista gången jag pratade med honom sa han att vi kan inte sälja huset,vi köpte ett hus för två år sedan,vi har inte så bra ekonomi,vi köpte huset därförr att jag trodde att det kommer att bli bra för mina barn,jag älskar mina barn mycket,och mina barn älskar sin pappa jag bara väntar och väntar,mitt livsglädje är bara mina barn,ibland blir det jätte jobbigt,vi bor tillsammans men jag är ensam,jag känner mg ofta ensam...vet inte hur jag skall öra, skall jag vänta tills att mina barn flyttar hemifrån,skall jag offra mig igen
En förvirrad mamma
-
Sv: Vad skall jag göra?
Tack för ditt råd.
Jag erbjöd honom om familjeterapi,vi provade det en gång,det blev bara en gång därför att han tyckte att det var väldigt löjligt att gå dit och prata med en främmande människa.Jag pratade med min son igår om att jag har haft i mina tankar att skilja mig,jag ville bara prata lite med honom,ville berätta om mina känslor,jag ångrade mig sedan,det var helt fel av mig att säga någonting till honom,det var dumt av mig,han sa bara mamma snälla gör inte det,det kommer att bli svårt för oss,gör inte det.Jag blev jätte ledsen när jag såg rädslan i hans ansikte,sedan tröstade jag honom och sa att jag har haft de tankarna men har inte bestämt mig och sa till honom att han skall inte tänka på det mer.Jag känner mig olycklig,jag har ingen här,har mina föräldrar och min syskon i Iran,Jag bli mycket deprimerad ibland,kan inte beskriva hur dåligt jag mår ibland.
När jag slutade att älska honom för länge sedan ,precis för 8 år sedan träffade jag en man på mitt jobb,jag blev förälskad i honom det var försa gången jag blev kär i mitt liv,och den mannen jag blev förälskad är en gift man som har själv familj,mina känslor till honom blev mycket starka med tiden,jag kunde inte låta bli,jag berättade för min man att jag hade träffat en annan man och jag sa till honom att jag inte älskade honom längre,han blev besviken och jag hoppades att han skulle lämna mig men han gjorde inte det,efteråt vårat relation har försämrats och jag förstår honom.Han vet att jag inte älskar honom men han är fortfarande tillsammans med mig vilket jag tycker att det är märkligt.Jag har sagt många gånger att jag inte vill leva med honom och jag har bett honom att vi skall sitta och prata om det men han undviker varje gång jag tar upp det,han tänker mycket på barnen,han säger att de kommer att lida mycket ,jag vet det men jag har förklarat att jag lider också.vet inte jag håller på att bli tokig...................jag är olycklig
-
Tack så mycket för svaret.
Det var ett jätte bra svar,ditt svar gjorde mig förvirrad och osäker,tänkte mycket på ditt svar.Jag undrar om han älskar mig och vill ha min kärlek varför säger han inget!Är han arg?Behöver han inte kärlek?han är ju en man han behöver en kvinna,vet inte hur han har det,ibland tycker jag väldigt mycket synd om honom,har försökt att gå nära honom och prata med honom,men jag kan inte,har försökt några gånger,det har inte fungerat.Jag har tänkt mycket på mitt förhållande med den andra manen som jag är förälskad i,han är gift ,har tre vuxna barn,han älskar mig jätte mycket men han kan inte och vill inte lämna sin fru.Han säger att jag är den kvinnan han älskar,men faktum är att vi kan aldrig bli tillsammans,många många gånger har jag försöka avbryta mitt relation med honom,det har varit jätte svårt,om jag inte hör av mig blir han tokig och söker mig.Vad händer om jag avslutar mitt förhållande med honom,kommer jag att dras till min man igen..........ibland vill jag det på grund av barnen men jag vet inte om jag kan börja att tycka om honom igen,det är skit svårt för mig.
Hur kan livet bli så svårt+
-
Tack Per,tack för ditt råd.
Jag skall tänka lite till,som du säger kan jag inte rädda mn relation helt själv,innerst inne vill jag att vi skall hitta varann igen,samtidigt vet jag att det kommer att bli mycket svårt för mig eftersom kärleken mellan oss dog för 8 år sedan.
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
Forumets regler