+ Svara på ämne
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Innan skilsmässan har gått igenom, vad har jag rätt till?

jopidopi är inte uppkopplad Medlem jopidopi Nybörjare
    Reg.datum
    jun 2011

Exclamation Innan skilsmässan har gått igenom, vad har jag rätt till?

Hej!
    Befinner mig i en vad jag tycker är en knepig situation men som nog de flesta känner sig i när man ligger inför skilsmässa.
    Vi har bott i ett hus i 10 år tillsammans, som gifta, men nu har jag pga. önskemål funnit annat ställe att bo på så länge tills det hela är över. Jag har med andra ord flyttat ut innan skilsmässan har "verkställts". Ville inte göra någon stor affär utav det hela nämligen. Hon bor kvar i huset med i stort sätt allt inkl. barnen, som jag dock kan träffa när jag vill utan några som helst problem. Nu har jag dock lyckats hitta ett lite mindre ställe att hyra tills vidare, vilket känns bra. Problemet är dock hur jag ska ha råd med det samtidigt som jag ska betala huset som hon och barnen bor i, dvs. räkningar och dylikt?!

Min fråga i detta sammanhang är om jag är skyldig att betala hälften av räkningarna rörande huset, precis som vanligt fast jag inte bor där? Eller kan jag överlåta ansvaret för de kostnaderna till henne som bor kvar där? Jag är ju dock fortfarande skriven där.

Jag vore väldigt tacksam om någon skulle kunna informera mig om vad som gäller. Eller det kanske finns skilsmässobidrag?!
    Senast redigerad av jopidopi den 2011-06-19 klockan 09:29.

Reg.datum
    jun 2011

Standard Sv: Innan skilsmässan har gått igenom, vad har jag rätt till?

Tack för tipset.

Reg.datum
    jun 2011

Standard Sv: unlock iphone 4 1w

Sorry friend, but it looks that you have posted you iPhone related question in wrong forum. This is a swedish forum about relations.

+ Svara på ämne

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg