-
Ensamhet
Hej
Denna diskussion kanske har varit uppe på sidan många gånger men för mig som är ny på sidan så tar jag upp detta då jag behöver råd och hjälp.
Har levt ihop med min "man" i 25 år, är nu 43, vi har 3 barn varav en bor kvar hemma som är 11 år.
Under sommaren så hade vi det ganska "tråkigt" tillsammans tyckte jag. Då vi inte gjorde något tillsammans
Men han hade börjat inleda en gammal kontakt med en klasskompis, genom facebook. visade det sig långt senare
I sep så vill han börja leva ett nytt liv och han visste inte om han älskade mig.
Men jag hade på känn att det fanns någon mer för jag hade sett på facebook saker som jag fick en konstig känsla över.
Hittade även andra saker innan (som jag kom på efteråt) och efter men han nekade.
Efter 7 veckor och jag började komma ur chock och var i reaktionfasen hittade jag bevis på att han ljugit, bedragit mig, svikit löftet och några saker till. Han avslöjar ändå inte allt som jag ändå vet. Allt som jag hittat bevis på förvränger han så att han bliv ett offer för mig. Enda som han erkänt är att han haft hennes telefonnummer sedan i somras. men har har inte haft någon kontakt med henne. haha
Han "flyttade in" hos henne ganska snabbt. Har försökt att sluta att gräva i detta, och det går ganska bra. För jag vet att jag kan hitta mer men vet då också att jag blir ännu mer sårad. För det jag vet räcker, (tror jag)
Då föll jag så långt ner som jag inte kunde tänka mig fanns.
Men nu har jag tagit mig en bit på väg.
Nu till min "fråga"
Jag hade inga direkta vänner då när min man ville gå vidare. Men nu har jag några vänner som jag sökt upp men alla är gifta. Så jag kan känna mig ensam ändå.
Hur gör man för att hitta vänner på internet som varit med om samma sak? Här är nog en sida, va? Men finns det mera sidor.
Hur gör man för att träffa nya vänner "öga mot öga"?
Vill inte träffa någon man att leva med utan bara några som också känner sig ensamma.
Mvh Pim, en skild kvinna, tjej, kärring, dam, mamma, som vill hitta mer glädje i livet
-
Jag har inte samma erfarenhet av skillsmässan som du har men det är tungt ändå. Det jag känner igen mig i är ensamheten. Den är stor. Det är svårt att hålla kontakten med våra gamla vänner eftersom de påminner om när vi var en familj. Det som känns svårast just nu är att jag känner att jag svikit mina barn från att växa upp i en familj. Därför drar jag mig undan och håller mig mycket för mig själv.
Jag blir ständigt påmind om andra som har en familj. Det unnar jag dem verkligen.
Men än så länge gör det så ont att jag inte vet hur jag ska hantera mitt nya liv annat än att ta en dag i taget och försöka tänka framåt.
Men det finns sidor där man kan träffa andra människor.
Min första tanke när jag blev skild var att söka andra nyskilda där man kunde göra roliga saker tillsammans. Åka till ställen, göra saker som man gillar.
Men sen orkade jag inte. För jag orkar knappt hålla ordning på mitt liv. Allt är ganska kaotiskt. Sen har jag svårt att fokusera på vad jag vill med mitt liv. Det enda är att jag tränar väldigt mycket. Städar, handlar jobbar. Sen är jag med barnen när det är mina dagar. Jag behöver tid för mig själv för att hitta tillbaks till mig själv.
Det som känns svårast när man är nyskild är att man känner att man är udda fast egentligen är man ganska vanlig eftersom det är väldigt många andra som skiljer sig idag.
Första tiden behöver man prata av sig om allt som gick fel. Men sen tror jag att man måste gå vidare. Det är ju ingen som orkar höra på någon som bara gnäller på allt som inte fungerade eller hur dum ens x har varit. Jag tror att det är bra att träffa andra som förstår vad det innebär att vara ensam. Men jag tror att man ska fokusera framåt istället för bakåt. Jag tror att det är många som känner igen sig. Ensamheten är en plåga men egentid en underbar känsla.
Det finns så många möjligheter idag. Jag tror fortfarande på ett nätverk för andra nyskilda där man kan hitta på olika aktiviteter så att man får möjlighet att hitta nya vänner. Det är ju faktiskt inte alla nyskilda som vill rusa in i ett nytt förhållande. Men det jag tror många vill är att ha en vän som man kan prata med.
En dag kanske jag orkar dra igång ett sånt nätverk.
Lycka till.
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
Forumets regler