-
Skilsmässa med 2 små barn =(
Jag vill skiljas med min man efter ett äktenskap på 5 år. Vi gifte oss pga jag blev gravid och vi ville försöka bli en familj. 5 år senare och vi har två barn, 4 åring och 1åring.
Jag har inga känslor kvar för min man. Han älskar mig och vill försöka men jag har fått nog. Det är jag som sköter ALLT! Barn, dagis, räkningar, läkarbesök, hemmet, bilen.... allt, verkligen allt! Utan någon hjälp. Jag måste tom tänka för honom och göra åt honom. Han kan inte tänka för sig själv. Jag är så trött på detta!! Har fått nog!! De senaste 2 åren har jag gått till sängs och tänkt på alla möjliga problem och andra saker på kvällarna. Jag minns inte en enda kväll där jag har suttit ner med min man och disskuterar någonting. Sorgligt....
MEN,... vi har ju två små barn. Hur gör jag?? Vad gör jag?? Jag har tagit hand om dom och skött allt när det gäller barnen. Ska vi då ha barnen varannan vecka? Det kommer jag aldrig klara av. Jag är även rädd att min man kommer ta barnen till sitt hemland och aldrig komma tillbaka.
Vad ska jag ta mig till. Mina barn är mitt allt!!!!
Tacksam för svar!
-
Hej.
Vet inte vad jag ska säga gällande risken att barnen blir bortförda till utlandet.
Vissa saker kan du göra:
Lägg beslag på barnens pass om de har såna. Nya pass kräver båda föräldrars underskrift samt personbevis.
Barnens adress bör vara densamma som din.
Kräv ensamvårdnad, genom att trycka på kidnappnings risken. Efter så många fall brukar myndigheter vara mer lyhörda för sånt. Din man får träffa barnen med socialsekreterare närvarande. Vet att det är grymt ifall din man har de bästa intentionerna men läste att svärmor har stort inflyttande över honom. Varför ta risken? Vill du må bättre och känna dig säker eller ska du visa hänsyn till honom.
Better safe than sorry.
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
Forumets regler