Gå tillbaka   Forum för skilsmässa > Forum - Skilsmässa > Diskutera skilsmässa

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2009-12-13, 17:31
Ny medlem

Reg.datum: nov 2009
Lotus Nybörjare
Standard Behöver råd

Jag har skrivit om det här förut, men nu behöver jag verkligen ett råd runt detta. Det är avgörande för hur min framtid ska bli, vilka val jag ska göra.

Min man har två mycket goda vänner, ett gift par. Han har känt dem i några månader. Under den tiden har han utvecklat starka känslor för frun. De har täta kontakter via SMS (och träffas ibland också). Jag har läst en del av deras SMS och han har skrivit mycket kärleksförklaringar, önskan om att träffas ensamma mm.
Jag fick det helt klart för mig för 7 veckor sedan.
Min man hävdar att hon inte är intresserad av honom annat än som vän. Vet inte riktigt vad jag ska tro. Hon tjatar på honom om han inte svarar direkt på SMS, skickar sexskämt till honom och har skrivit att hon drömt om honom bl.a.

Vi har pratat fram o tillbaka om hur vi ska göra. Nu verkar maken vara inställt på att försöka rädda vårat äktenskap. Men haken är denna kvinna.
Han säger att han aldrig kan släppa kontakten med henne, att hon är en så god vän. Att de har en så djup och speciell vänskap.

Jag känner att efter allt som varit så kommer jag inte att orka med det. De har ju hela tiden skickat sina SMS i smyg, min man har gömt sin mobil, hävdat att de bara skriver om vardagliga saker mm.

Jag känner att OM vi ska fortsätta så måste jag känna att han verkligen sätter mig först. Att han väljer mig, även om det är till priset av deras vänskap.
Jag kommer ju att få väldigt svårt att lita på honom igen hur som helst, men särskilt om hon finns med i bilden.

Nu känns det som att det här blir det avgörande och jag blir osäker på mig själv. Om jag tänker logiskt eller bara är förvirrad och upprörd.
Vill ju inte bara kasta bort vårat äktenskap, vi har varit tillsammans i drygt 25 år. Så jag vill inte göra något överilat som jag kommer att ångra.
Är det fel att tvinga honom att avstå från en så god vän (som han iofs bara känt en kort tid)? Ska jag kanske bara gå i terapi eller nåt för att kunna acceptera att han har henne som vän?

Har någon några synpunkter? Jag vill gärna höra vad någon annan anser om detta.
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-01-08, 19:40
Jag Jag är inte uppkopplad
Supermedlem

Reg.datum: jul 2009
Jag Nybörjare
Standard

Som en man kan jag väl bara säga att män gör det de tror de kan komma undan med. Vi kommer alltid ha lust till andra kvinnor.

Han tror uppenbarligen att han kan fortsätta utan att du gör slut. Eller, så bryr han sig inte. Du kan göra slut och riskera ert äktenskap. Eller prova rådgivning. Eller köra på som du gör nu.

Personligen tror jag att du är värd något bättre. Jag var/är notoriskt otrogen. Men så arrogant som din pojke har jag aldrig varit. Respektlöst.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-05-10, 09:10
Ny medlem

Reg.datum: maj 2010
nettan Nybörjare
Standard Sv: Behöver råd

Känner igen det där.
Min man varbara kompis med en tjej på jobbet, men dfter mycket smusslande med raderad sms o samtal kom det fram att han varit otrogen och har ett förhållande.
Man är inte bara kompis med en tjej!

inte en chans.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:49.