+ Svara på ämne
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hjälp.

balo är inte uppkopplad Ny medlem balo Nybörjare
    Reg.datum
    dec 2009

Standard Hjälp.

Hej alla. jag har en fråga.
    Jag är mitt uppe i en skilsmässa. alla papper är inlämnade och klara.

För att sälja vårt hus, så måste vi fixa till det innan. lägga färdigt golv, måla taket och väggar mm. Mitt problem är att jag står ensam med ekonomin. Jag jobbar heltid. målar på kvällarna, nätterna och helgerna. Betalar alla lånen och det övriga. och om detta fortsätter så måste jag ta nya lån för att överleva tills huset är sålt. Min (ex fru ) slutar skolan i dagarna. Studerat men klarade det inte.
    Har inga pengar. hjälper inte till hemma. smiter iväg på helgerna och handlar lite till sig själv då och då.

Så min fråga är... Är jag skyldig att försörja henne ? och kan man inte tvinga iväg henne under tiden huset säljs ? Det känns som om bara jävlas med mig.

Alexander är inte uppkopplad Ny medlem Alexander Nybörjare
    Reg.datum
    dec 2009

Standard

Har varit med om en skiljsmässa. Jag vet vad du pratar om ... men du kan aldrig "slänga ut" henne. Och vad du än gör, bruka inte våld. Mitt ex tog alla saker över en natt. När jag kom hem ifrån mitt jobb hade hon haft hjälp med att hämta säng, soffa, köks möbler, alla barnens kläder mm ... på 8timmar hade hon nästan tagit allt utom mina kläder...

balo är inte uppkopplad Ny medlem balo Nybörjare
    Reg.datum
    dec 2009

Standard

Jag kommer aldrig att bruka våld. synd att man inte kan slänga ut henne. Hon gör inget för att hjälpa till med hemmet eller pengar. Bara skrattar och fika med kompisar mm.

Hur gick det för dig Alexander ? att smita på det viset skulle jag inte fixat.

fjäril är inte uppkopplad Supermedlem fjäril Nybörjare
    Reg.datum
    aug 2009

Standard

Mitt råd till dig är att ta kontakt med en jurist.
    De har svar på de ekonomiska bitarna. Men from den dagen man är skilda så har man också delad ekonomi. De kostnaderna som ni lägger på renoveringen ska ni nog
    dela eftersom ni får dela på vinsten sen. Men jag är osäker. Är man överens är det enklare. Jag bor kvar i huset som vi äger gemensamt. Men det är jag som betalar räntan. Och övriga kostnader på huset. Den dan vi säljer huset så delar vi på vinsten/(förlusten. ) Det känns tryggast för barnen att vi bor kvar ett tag till så att de kan känna sig hemma någonstans. En jurist kostar en slant men kan vara värt pengarna. Lycka till.

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg