Tycker att detta är en bra sida där man kan skiva till människor som befinner sig i en liknande situation i livet. Vi är alla olika och bor i olika delar av landet. Anledningarna till skilsmässorna är många och skiljer sig från varandra. Men jag tror många upplever en sorts sorg eller saknad trots att man kanske själva vill skilja sig.
När vi skilde oss så hade jag känt mig ensam i mitt äktenskap under flera år. Men barnen var de som länkade ihop oss. Vi höll ihop för deras skull. Men ju längre tiden gick ju längre kom vi ifrån varandra. Till slut blev jag deprimerad i omgångar och skyllde på allt annat än vårt förhållande.
Jag fick även mardrömmar och fick ångest och ont i magen och huvudet.
Det är inte lätt att skiljas och man känner sig ofta ensam och osäker. Men trots allt så har alla mina kroppsliga symptom försvunnit och jag är inte längre deprimerad.
Mina nära som känt mig länge säger att jag strålar.
Jag kan nog känna att jag fått ny kraft. Mitt i allt kaos så känner jag mig faktiskt stark. Det känns som om jag andas ny luft och jag är inte längre instängd.
Det handlar inte om att träffa någon annan utan mer om att leva mitt liv så som jag vill.
Tidigare var jag jämt arg och rastlös. Nu har jag hittat ett inre lugn och min ilska är borta.
Tror att det beror på att jag aldrig kände mig respekterad för den jag är. Jag kände mig otroligt osynlig.
Barnen har blivit gladare och mår mycket bättre. Så nu vet jag att det var rätt att skilja sig. Vi ses inte alla dagar men de dagar vi har tillsammans försöker jag njuta av så mycket jag kan.
De andra dagarna försöker jag fokusera på träning och sånt som jag får tid att göra. Att bara ta det lugnt. Men det finns dagar då jag mår väldigt dåligt då försöker jag att ringa en vän eller göra nåt som får mig att må bättre.
Jag tror även att de dagarna måste finnas så att man får sörja färdigt. Jag sörjer inte mitt gamla äktenskap utan mer att jag inte kan natta mina barn varje natt. Eller att ha gett dem en tillvaro som är splittrad. Men jag tror att de hade upplevt en splittrad tillvaro i vårt hem med en iskall närvaro och en mamma och pappa som inte var närvarande. Nu får de bo på olika ställen men en bättre kontakt med oss båda.
Vill passa på att tacka de som skrivit och stöttat mig när det känns tungt. Tack för
ert stöd skriv gärna igen.
Ha ett gott nytt år.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svara med citat