-
Läsvärt: Att stanna eller gå?
Att fundera över att stanna eller gå.
För de flesta är detta en relativt lång process och inte något man löser över natten. Detta finns i tankarna oavbrutet.
För mig har det hittills varit en relativt lång process, med vågskålar och andra övervägande, för och nackdelar med de olika besluten. nästan 20 års äktenskap med barn som fortfarande går i skolan.
Och även om det ena alternativet kan kännas mer rätt än det andra; inte är det lätt att känna sig övertygad ändå om vad som är rätt i det långa loppet.
En skilsmässa eller separation är ju en stor förändring för alla inblandade, på gott och på ont.
men vad som kan hända om man inte kommer till beslut är att det kan påverka ens självförtroende o självtillit. Att inte lyckas komma till ett beslut, och tiden går, det kan vara väldigt destruktivt.
Jag hade stor hjälp att bringa ordning i mina tankar, dels med att gå till en terapeut under en tid, men jag har också läst en del böcker i ämnet.
En läsvärd bok i det här ämnet heter
"Ska jag stanna eller gå?" av Mira Kirshenbaum.
Den är tänkt som en diagnos med stödfrågor man tar sig igenom.
den tar upp olika delar och aspekter av en relation och kan kanske hjälpa att bringa någon klarhet. Flera kapitel med direkta frågor som man går vidare med.
Att försöka få ordning på detta virrvarr av alla tankar och känslor. Det hjälper den här boken till med.
jag lånade den på mitt lokala bibliotek.
jag trodde att jag visste hur jag ville göra, men kände mig ändå osäker.
Men boken hjälpte mig; jag var på rätt väg, även om vägen kändes krokig. Mycket av det jag känt men inte kunnat formulera, kom på plats.
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
Forumets regler