+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Man överlever

Lycka är inte uppkopplad Medlem Lycka Nybörjare
    Reg.datum
    jun 2009

Standard Man överlever

En skilsmässa kan vara något av det värsta man ska uppleva. Men för att frigöra sig från något destruktivt är det ibland nödvändigt att tvinga sig själv igenom. Klart man ska försöka så gott man kan att rädda sitt äktenskap, men funkar det inte så finns det ett lyckligt liv efter skilsmässan.

Per Eriksson är inte uppkopplad Supermedlem Per Eriksson Nybörjare
    Reg.datum
    jun 2009

Standard

Jag håller helt klart med dig där, Lycka! Det finns ett liv även efter en skilsmässa. Det svåra är bara att ta sig vidare, att hitta de små sakerna i vardagen som facktiskt ger glädje och hopp. Man känner sig ensam och bedrövlig, med all rätt. Fast det viktiga är att inte stirra sig blind på det jobbiga. Att återigen försöka hitta gnistan.

Reg.datum
    jun 2009

Standard

Ja, det är oerhört svårt. Jag förstår faktiskt de som inte klarar det, trots att de sitter i olyckliga äktenskap, men om det finns någon där ute som jag kan inspirera så kan livet bli riktigt ljust igen. Även om vägen dit är mörk som natten. Det viktigaste man ska lära sig är dock att endarst gifta sig när man är riktigt riktigt säker på att ens partner är rätt och bra för en.

Jens Lind är inte uppkopplad Supermedlem Jens Lind Nybörjare
    Reg.datum
    jun 2009

Standard

Fast det är lättare sagt än gjort! Hur vet man egentligen vem som är den rätte? Jag trodde jag visste det men nu sitter jag här ändå!

Reg.datum
    jun 2009

Standard

Jag tror inte att man någonsin kan veta till 100%, men det ska inte hindra en människa eller stå ivägen. Chansa!

Reg.datum
    jun 2009

Standard

Men att chansa kan göra ont, Per!

Reg.datum
    jun 2009

Standard

Jepp, det gör det...fast du kommer starkare ut ur det sen, den saken är säker!

Mina är inte uppkopplad Supermedlem Mina Nybörjare
    Reg.datum
    jun 2009

Standard

Jag står nog inför en skilsmässa när som helst och jag är skiträdd. Alla som gått igenom det verkar tycka att det har avrit värt det, men finns det ingen som tycker motsatsen? Jag är livrädd.

Reg.datum
    jun 2009

Standard

Mina: Vet du i hjärtat att du inte är lycklig med din man så är jag helt säker p att du har ett lyckligare liv framför dig på andra sidan. Det är tufft och läskigt, men som andra här har sagt så kommer du ta dig ur det som en starkare människa. Du verkar ju övertygad om att din man inte är den du vill leva med längre.

Reg.datum
    jun 2009

Standard

Precis! Ingen går helhjärtat in i ett äktenskap med tvekan. Alla som är aktiva på detta forum har en eller flera gånger gått in i äktenskapet eller samboskapet och trott att det var det rätta, med tiden har det visat sig att det var fel. Då får man bita i det sura äpplet och göra ved hjärtat säger åt en. Du kommer överleva detta, du kommer känna i framtiden att du gjort rätt, så länge di följer ditt hjärta...

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg