Min man sade att han ville skiljas den16 juni 2008, dagen före år 15-åriga bröllopsdag.
Jag trodde inte det var sant, var helt övertygad att han skulle ta tillbaka allt och säga att han ville att allt skulle bli bra igen. Vår 18-årige son skulle flytta till annan ort för att studera och jag hoppades att vi skulle få en bra tid efter hans flytt och fortsätta jobba på vårt förhållande och åldras tillsammans.
Allt hade inte varit bra, han hade ett mycket nyckfullt humör, ibland var jag rädd för hans humörsvängningar och fick emellanåt tassa på tå, men jag var ändå fast övertygad om att vi kunde fortsätta.
Vi jobbbade ihop i hans företag, men jag hade även ett annat jobb plus det största ansvaret för hemmet.
Vår familj bestod av ytterligare två barn, hans pojke och flicka från förra äktenskapet, och dessa bonusbarn har ståtty mig mycket nära.
Det var en stor chock för mig, jag levde i detta chocktillstånd länge, kom in i en djup kris.
Jag misstänker att han hade en annan kvinna, den han nu har köpt ett hus tillsammans med, men han harförnekat detta.
Vi har inte kunnat enas i bodelningen, jag har anlitat en advokat och kräver min del, alltså hälften.
Detta har spätt på vår konflikt och hans två barn från förra äktenskapet har tagit avstånd från mig och detta smärtar mig mycket.
Han förhalar avsiktligt vår bodelning och nuj har jag ansökt om bodelningsförrättare genom tingsrätten.
Jag önskar inget hellre att få ett avslut, det känns som jag inge orkar gå vidare förrän bodelningen är klar.
Gör jag fel när jag inte ger med mig, utan framhärdar och vill ha mina lagliga rättigheter?
Evans

LinkBack URL
About LinkBacks
Svara med citat