-
Sv: Kommunikation - hur gör man?
Jag har skrivit ett brev till honom nu och förklarat vad äktenskap skillnadsdokumenten handlar om och att han skall skriva på dem om han anser att vi kan göra det här gemensamt alternativet att jag skickar själv till tingsrätt och han blir delgiven.
Bett honom ringa mig när han anser att han klarar av att prata om det.
-
Senaste läget - han fick skilsmässo dokumenten men vägrade ringa utan sms sin avsky för denna handling, han anser sig vara "skjuten i ryggen", oärligt behandlad osv. Jag svarar bara sakligt att jag inte älskar honom längre och ingenting kan ändra mitt beslut. Han slutar sms:sa.
Dagen efter ringer han och pratar om väder och vind som om inget har hänt...tills delgivningen kommer eftersom han sms:ade att han inte tänkte skriva på...
-
Hej! Det känns som om du är klar över vad du vill. Då måste du bestämma dig om du vill leva ett liv som du inte trivs med eller om du ska ta steget även om det sårar din man. Det är inte alltid man kan kommunicera just i själva uppbrottet. Det kunde inte vi. Men idag har vi en bra kommunikation. Det är alltid olika i olika situationer, men jag tror på att man måste följa sin egen väg, när inget annat återstår.
har upptäckt att många män har svårt för att prata känslor. De är så praktiska, detta är så klart inte faktum för alla män. Finns säkert kvinnor som är sådana med. Men generellt tror jag att vi kvinnor vill prata och reda ut saker mer än männen vill. De ser fakta sen är det bara att köra på. Men vi vill ofta prata igenom saken flera gånger.
Släpp taget och gå vidare med ditt liv. Du kan ju inte ta ansvar för honom resten av livet. Fråga om han har lust att prata, om inte gör det du måste.
Lycka till.
-
Tack Per - jag är på väg nu. Deadline fungerade lite iallafall men fortfarande förlitar han sig på att jag skall göra allt även före och efter skilsmässan....jag har skämt bort honom så in i helvete med pengar och praktiskt hjälp de sista åren så jag får väl skylla mig själv.
-
Hej
Jag har precis samma problem med min man ,efter att ha levt i ett dött förhållande i mer än 6år och jag äntligen kommit till skott o talat om att jag vill skiljas ,så blev han galen i en dag sen bara ignorerar han min vilja att skiljas .Han sticker huvudet i sanden som den värsta struts och det enda han pratar om är gården och vad han ska göra....Nu har jag beställt hem personbevis och jag har skrivit på ansökan nu ska jag bara lägga det framför honom....Till saken hör att han under flera år hotat att ta livet av sig och försvunnit med bil o skjutvapen .Hittils alltid kommit tillbaka...Vi har en gård där jag äger 50% som enskild egendom ,vi skrev så för att skydda mig mot hans barn ....Men skulle ha fortsatt hela bodelningen men han bara struntade i det....Till saken hör att vi har inte haft ngt kärleksliv på 6 år och att vi har bott ihop som syskon.Nu är jag dötrött på det ,jag har skaffat egen lägenhet så jag ska flytta men det finns hästar och annat på gården som behöver tas om hand så länge.Han är 68 år och jag är 43 .Vi har levt i hop sedan 92 jag har slitit som ett djur här på gården och även jobbat heltid ute och haft inneboende missbrukare där jag har fått ta hela ansvaret.Ansvar för hus o hem har alltid legat hos mig...Nu orkar jag inte längre ,det MÅSTE finnas ett annat liv och det ska jag försöka leva nu...
-
Hur man laddar ner X Rumer 7.0.10 ELITE??
Jag vill hamta xrumer 7.0.10 ?
Ge mig URL du!
Det ar det basta programmet for massa inlagg pa forum! XRumer kan bryta sig de flesta typer av Captchas !
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
Forumets regler