Jag beslutade mig för att skilja mig 90% pgr av min mans alkoholkonsumtion som gjort honom till någon jag inte känner längre. Dessutom är kärlekslivet helt dött och vi är som två som bara bor i samma lägenhet sedan en lång tid tillbaka vi bråkade inte direkt men vi konverserade som två äldre pensionärer ungefär. Mitt problem är att jag har sagt att jag vill ha skilsmässa beroende på att jag inte har några känslor kvar och inte älskar honom längre. Att ta upp alkoholen och vad det innebär har jag gjort så många gånger innan så det uteslöt jag. Responsen är bitterhet och uppräkning av 1000 grejer jag gjort fel eller gör fel hela tiden - man skulle kunna tro att det var han som hade begärt skilsmässa.. Jag har iallfall inte kontrat med att kasta skit eller ge svar på tal, jag har inte berättat för någon i hans släkt eller umgänge om detta - varför - jo jag prövade att bo ensam ett tag för några år sedan när jag började känna att äktenskapet sviktade och då anförtrodde jag mig åt nära och kära vilket ställde till det ännu mer samt att det blev konflikter här och där och bara jobbigt. Nu vet ingen förutom mina barn i ett tidigare äktenskap och vår 13 åriga dotter som inte vill leva så här längre heller. Nu kommer jag till problemt igen - han jobbar på annan ort halva året därför måste vi ringa varandra om skilsmässan och vi kan bara inte kommunicera...han säger ingenting förutm - du har ju bestämt dig och vill inte diskutera...Det finns inget att diskutera för mig när inte kärleken finns kvar - att diskutera vem som gör rätt och fel eller inte släcker ljuset i badrummet eller sätter på tandkrämstubs locket hjälper inte i detta fall - paj och skit kastning kommer ej att leda någonvart. Hur skall jag komma vidare med skilsmässoansökan och allt annat som skall göras - skall jag bara köra eller vad tycker ni? Skall jag skicka honom brev om hur jag tänker osv? Eller skall jag bara skicka papper och se vad som händer? Jag vill inte att detta skall rinna ut sanden som det aldrig hade hänt tills han kommer hem och sen skall man börja om igen med allting. Hjälp!

LinkBack URL
About LinkBacks
Svara med citat