+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tiden bara går...

Framtid? är inte uppkopplad Ny medlem Framtid? Nybörjare
    Reg.datum
    okt 2009

Standard Tiden bara går...

Hej

Jag älskar inte längre min fru och vill skiljas. Jag har pratat med min fru om detta, men hon svarar bara "det går över" eller "du ångrar dig snart". Det har i princip pågått i två år då jag först "avslöjade" att jag ville skiljas.

Nu orkar jag inte längre vänta! Hur ska jag få henne att ta det på allvar? Jag vill inte gärna lämna in en stämningsansökan, för då måste jag/vi vänta ytterligare 6 månader!

Tacksam för råd...

fjäril är inte uppkopplad Supermedlem fjäril Nybörjare
    Reg.datum
    aug 2009

Standard Sv: Tiden bara går...

fast om du redan funderat 2 år och hon inte vill skiljas så går det kanske ett år till innan du skickar in ansökan. Så vad väntar du på? Är du tveksam, eller vet du vad du vill?
    Annars finns det ju familjerådgivning som man kan gå på för att få hjälp.
    Lycka till.

Framtid? är inte uppkopplad Ny medlem Framtid? Nybörjare
    Reg.datum
    okt 2009

Nu har jag gjort slag i saken och lämnat in en "enskild ansökan om äktenskapsskillnad"!

Det känns skönt att äntligen komma till skott, men nu återstår flera jobbiga saker... Bodelning, flytt, planering av barn, ekonomi.

Men när allt det är klart kommer jag ut som en ny människa med positiva känslor och kan börja mitt nya liv!

fjäril är inte uppkopplad Supermedlem fjäril Nybörjare
    Reg.datum
    aug 2009

Lycka till! Det är en slitsam process, men när man väl landat i sin nya situation och kan känna att det trots allt är bättre än man hade det förut, då känns det lite lättare.
    Nu är det ett år sen vi skilde oss. I stort sett känns det bra. Vi har turen att kunna prata och skratta ihop. Men det finns trots det inga bra skilsmässor. Det är slitsamt, speciellt när man har barn. Vi försöker göra vårt bästa för att de ska känna sig trygga. De är idag två glada pojkar som verkar ha accepterat sitt nya pendlande liv mellan två vuxna vars kärlek tog slut.
    Jag förstår att många väljer att vänta tills de flyttat ut. Men jag känner att det inte varit ett alternativ i vårt fall. Vi har idag en mycket bättre relation än vi hade innan skilsmässan.
    Fjäril.

bono är inte uppkopplad Ny medlem bono Nybörjare
    Reg.datum
    jun 2010

Det är inte lätt bara för att man väljer det själv. Iom det så bär man, förutom skulden till att den andre mår dåligt, sorgen som man nästan inte har rätt till av förlusten av ett liv.

Det är inte lätt att älska genom ett helt liv, om man förväxlar älska med förälskelse...eller inte talar samma kärleksspråk(Kärlekens fem språk) Det är dock möjligt!!!

50% av det första äktenskapet slutar i skilsmässa....60% av det andra klarar sig...samt 75% av det tredje...dvs fortfarande inte hittat "lyckan av konstant förälskelse tredje gången gilt för 25 %"

Med detta säger jag inte att det är fel att skilja sig! Men att det är inte lätt även om man väljer det själv! Det är en möjlighet till utveckling av jaget för att bli hel i framtiden som "tvåsam" igen!

Önskar dej all lycka i ditt val, såsom mitt!!! Och en liten tanke på vägen....
    PS Googla Kärlekens fem språk och skumma igenom ;-)

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg