Hej!
Jag är 17 (18 i oktober 2010) och bor i ett litet samhälle utanför Lidköping med min pappa. Mina föräldrar har varit skilda sen jag var 12 år. Min mamma bor utanför Göteborg. Så det är en bit i mellan. Jag har god relation med både min mamma och pappa.
Mitt dilemma är att jag vill flytta in till Lidköping och slippa pendlandet. Men om jag fortfarande står skriven hos pappa får jag inte ett speciellt bidrag som skulle behövas. Men flyttar jag till min mamma så får jag de och skulle kunna fixa och bo i Lidköping i en liten lägenhet.
Nu kommer den jobbiga delen. Om jag flyttar till mamma måste pappa betala underhållsbidrag till mamma och då går han i personlig konkurs. Då tvingas han börja jobba igen och det mår han inte bra över. Han är bara studietjänst ledig från sitt arbete och han trivs inte där. Det tar han 2 timmar med tåg för att komma dit varje dag.
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag känner att jag inte orkar pendla längre och vill bara flytta till Lidköping!
Är det rätt att jag skriver mig hos mamma för att kunna flytta till Lidköping? Jag mår inte bra som det är nu och pappa kommer inte må bra om jag gör som jag vill... Hur ska jag göra? Kan inte någon vuxen komma med sin kommentar. Jag vill veta hur någon annan tänker innan jag pratar med mina föräldrar.
Med vänlig hälsning.
student2012

LinkBack URL
About LinkBacks
Svara med citat